Techdepot
  • Home
  • Apps
  • Elektronica
  • Internet
    • Websites
  • Smart home
  • AR en VR
  • Crypto
  • E-commerce
  • Software
  • Streaming
Techdepot
Geen resultaten
Toon alle resultaten
Techdepot
Geen resultaten
Toon alle resultaten
Techdepot
Home E-commerce

11 signalen dat je e-mailmarketing niet de gewenste resultaten oplevert

Michael door Michael
18 maart 2024
in E-commerce
0

Je weet hoe belangrijk e-mailmarketing is voor het succes van je e-commercebedrijf. Maar wat als je merkt dat het niet de gewenste resultaten oplevert? Het is tijd om de tekenen onder ogen te zien. Je hebt hard gewerkt om je e-mails te maken en te versturen, maar als je merkt dat ze in de inbox verloren gaan, de klikken uitblijven en de conversies achterblijven, dan is het hoog tijd om actie te ondernemen. We gaan enkele van de belangrijkste tekenen bespreken dat je e-mailmarketingstrategie niet het gewenste rendement oplevert.

1. Je inbox is een spookstad

Het is stiller dan ooit in je mailbox. De e-mails die je verstuurt lijken te verdwijnen in een zwart gat. Geen reacties, geen klikken, geen conversies. Het gebrek aan engagement is een duidelijk teken dat je e-mailmarketing niet de gewenste resultaten oplevert.

2. Slechte open rates

Wanneer je naar je e-mailstatistieken kijkt, zie je dat maar weinig mensen je e-mails daadwerkelijk openen. Je onderwerpregel spreekt blijkbaar niet aan en je e-mails verdwijnen ongeopend in de virtuele prullenbak van je abonnees. Dit is een teken dat je e-mailmarketingstrategie aandacht nodig heeft.

3. Lage click-through rates

Zelfs als mensen je e-mails openen, lijken ze niet geïnteresseerd genoeg om door te klikken naar je website of webshop. Je call-to-actions zijn niet overtuigend genoeg en je content slaat niet aan bij je doelgroep. Het gebrek aan klikken is een alarmerend signaal dat je e-mailmarketing niet werkt zoals je zou willen.

Bang om de crypto-boot te missen? Het is nog niet te laat.
Bekijk de koersen op Bitvavo

4. Hoge bounce rates

Je ontvangt een grote hoeveelheid bounce mails bij elke verzending. Dit betekent dat je e-maillijst vol staat met niet-bestaande of onbereikbare e-mailadressen. Het ontbreken van een goed onderhoud van je lijst resulteert in veel verspilde inspanning en lagere conversiekansen.

5. Weinig of geen conversies

Het doel van je e-mailmarketing is om je abonnees aan te zetten tot actie, zoals aankopen doen in je webshop. Als dit niet gebeurt, dan bereik je niet het gewenste resultaat. Geen conversies betekent vaak dat je e-mails niet relevant genoeg zijn voor je doelgroep of dat je call-to-actions niet effectief zijn.

6. Een hoog aantal uitschrijvingen

Je ziet een gestage stroom van mensen die zich uitschrijven voor je e-maillijst. Dit is een teken dat je inhoud, timing of frequentie van je e-mails niet aansluit bij de verwachtingen en behoeften van je abonnees. Het verlies van abonnees belemmert je groei en potentieel.

7. Lage respons op gepersonaliseerde e-mails

Je hebt tijd en moeite gestoken in het personaliseren van je e-mails, maar ontving weinig respons van je ontvangers. Dit kan betekenen dat je niet de juiste informatie gebruikt om te personaliseren, of dat je personalisatie niet relevant genoeg is voor je doelgroep. Het ontbreken van een persoonlijke connectie kan leiden tot minder betrokkenheid en interactie.

8. Geen meetbaar resultaat

Je hebt geen duidelijk inzicht in de prestaties van je e-mailmarketing. Je mist de nodige tools en metrieken om te analyseren hoe je e-mails presteren en welke impact ze hebben op je e-commerceactiviteiten. Zonder meetbaar resultaat is het moeilijk om te bepalen wat werkt en wat verbeterd moet worden.

9. E-mails belanden in de spamfolder

Je merkt dat je e-mails vaak als spam worden gemarkeerd en in de spamfolder van je ontvangers terechtkomen. Dit kan te maken hebben met je verzenddomein, je e-mailinhoud of de manier waarop je lijst is samengesteld. Het verzenden van e-mails die als spam worden beschouwd, is een obstakel voor het behalen van je e-mailmarketingdoelen.

10. Geen integratie met je e-commerceplatform

Je e-mailmarketingplatform is niet geïntegreerd met je e-commerceplatform. Hierdoor mis je de mogelijkheid om gerichte en gepersonaliseerde e-mails te versturen op basis van het gedrag en de aankoopgeschiedenis van je klanten. Het ontbreken van deze integratie beperkt je vermogen om je e-mailmarketing strategie te optimaliseren.

11. Gebrek aan strategie en consistentie

Je e-mailmarketingacties zijn ad-hoc en niet gebaseerd op een duidelijke strategie. Je mist een geïntegreerde aanpak en een consistent plan om je doelgroep te bereiken en te betrekken. Het ontbreken van strategie en consistentie resulteert in onsamenhangende e-mails die de gewenste resultaten niet opleveren.

Vorig bericht

Prestaties van je grafische kaart optimaliseren: zo doe je dat

Volgend bericht

Continuous integration (CI): wat het is en wat je moet weten

Volgend bericht

Continuous integration (CI): wat het is en wat je moet weten

techdepot website

Wat is een abandoned cart-email? Dit is wat je moet weten

Wat is een microservice architectuur? Dit is wat je moet weten

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Laatste berichten

Wanneer is prepaid nog steeds de slimste keuze?

19 juni 2025

Wil je promotie maken als CFO? Dan is technische kennis onmisbaar

19 juni 2025

Wat is een fulfillment center?

17 juni 2025

Is het nog slim om een iPhone 11 te verkopen in 2025?

13 juni 2025

Waar een goed softwarepakket voor restaurants aan moet voldoen

13 juni 2025

Wat is Generative Engine Optimization en waarom het nu belangrijk is

10 juni 2025

Zo geniet je optimaal van de technologie van de tv

10 juni 2025

Opvallen met jouw bedrijf? Zo zorg je dat niemand om je bedrijf heen kan!

6 juni 2025

Palletstellingen optimaliseren je opslagruimte en zo werkt dat

6 juni 2025

Gebruik deze strategieën om alles uit je bedrijf te halen

6 juni 2025

Aanbevolen berichten

  • ipad

    Waarom is mijn iPad snel leeg? Wat te doen aan snel leeglopende iPad-batterij

    0 shares
    Delen 0 Tweet 0
  • iPhone 14 (Pro Max) hard reset: zo kun je alle modellen geforceerd opnieuw opstarten

    0 shares
    Delen 0 Tweet 0
  • Apple Wallet en Google Pay: dit zijn de verschillen

    0 shares
    Delen 0 Tweet 0
  • 8 dingen om te weten over NPO Start Plus

    0 shares
    Delen 0 Tweet 0
  • Hoe maak je een screenshot op de Samsung Galaxy S22 (Ultra)

    0 shares
    Delen 0 Tweet 0
  • Wat is SoundCloud? Dit is wat je wilt weten

    0 shares
    Delen 0 Tweet 0

Over ons

Techdepot is ontworpen om je te voorzien van een gezonde dosis informatie over apps, internet, smart home en meer. We beantwoorden jouw vragen over technologie, waaronder software, hardware en gadgets van over de hele wereld.

Neem contact op

  • Over Techdepot
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Adverteren

Recente berichten

Wanneer is prepaid nog steeds de slimste keuze?

19 juni 2025

Wil je promotie maken als CFO? Dan is technische kennis onmisbaar

19 juni 2025

Wat is een fulfillment center?

17 juni 2025
  • Over Techdepot
  • Contact
  • Privacybeleid
  • Adverteren

© 2024 Techdepot - Voor een gezonde dosis technieuws.

Geen resultaten
Toon alle resultaten
  • Home
  • Apps
  • Elektronica
  • Internet
    • Websites
  • Smart home
  • AR en VR
  • Crypto
  • E-commerce
  • Software
  • Streaming

© 2024 Techdepot - Voor een gezonde dosis technieuws.